titkarsag@beledhivatal.eu |  Dátum: 2018.08.17.  | Névnap: Jácint   | Akadálymentésített oldal

Hőségriasztás - tájékoztató


Javaslatok a hőhullám elleni védekezéshez

 
Ahogyan emelkedik a hőmérséklet, úgy nő szervezetünk terhelése. A szervezet hőszabályozó képességét az életkor, a testsúly, a fizikai erőnlét, az egészségi állapot, a táplálkozás és gyógyszerszedés is befolyásolja. Ezért fontos, hogy alkalmazkodjunk a meleg, forró napokhoz.
  • Zuhanyozzunk langyos vagy hideg vízzel, naponta akár többször is;
  • érdemes ventillátort használni, 1-2 órát légkondicionált helyiségben tölteni;
  • a déli órákat lehetőség szerint töltsük zárt helyen, sötétített helyiségben;
  • fogyasszunk vizet, teát, szénsavmentes üdítőt, jót tesz a paradicsomlé, az aludttej, a kefir, a joghurt és a levesek;
  • NE fogyasszunk kávét, alkoholos italt, cukros, illetve szénsavas üdítőt;
  • a szabadban érdemes széles karimájú kalapot, napszemüveget viselni;
  • hordjunk világos színű, bő szabású, pamut öltözetet;
  • használjunk bőrtípusunknak megfelelő fényvédő krémet;
  • a csecsemőket, kisgyermekeket árnyékban levegőztessük, ne sétáltassunk a hőségben kisbabát;
  • sose hagyjunk gyermeket, állatokat (kutyát) zárt, szellőzés nélküli parkoló autóban.